UsabilityTools

Pomysł na stworzenie UsabilityTools narodził się w 2008 roku. Wraz z grupką kognitywistów ze studiów, zostaliśmy poproszeni o pomoc w przebudowie serwisu naszej uczelni. W trakcie realizacji projektu dla alma mater, zaczęliśmy zastanawiać się nad stworzeniem przeglądarkowego narzędzia do badań card-sortingowych.

Pomysł ewoluował, w głowach dodawaliśmy kolejne narzędzia. Głównym założeniem było udostępnienie światu czegoś ambitnego, co pozwoli prowadzić badania stron internetowych wieloma różnymi sposobami. Poszliśmy z pomysłem do Dawida Wienera (ówczesnego wykładowcy, obecnie partnera biznesowego). Zaproponował złożenie wniosku o dofinansowanie z pieniędzy unijnych. Wniosek otrzymał pozytywną recenzję, dzięki czemu otworzyliśmy Cogision i ruszyliśmy z projektem.

utc-logo-blue

Po odejściu jednego z partnerów przejąłem rolę product managera, by po kilku latach stać się CEO. W 2016 roku UsabilityTools zostało wykupione przez Positionly, i weszło w skład platformy marketingowej Unamo.

Interesuje Cię początek historii? Zajrzyj tutaj.