Rola UX’a w zespole programistycznym

Interaktywna prezentacja dostępna pod adresem: http://naugtur.github.io/pres/ux/slides.html#/.

Warto przeklikać, chociażby ze względu na ciekawe efekty wizualne :)

Prezentację poprowadziliśmy wspólnie ze Zbyszkiem Tenerowiczem w ramach konferencji 4 Developers 2013. Opis wystąpienia poniżej.

Dobre produkty nie biorą się z „dobrze zdefiniowanych wymagań” ale z głębokiego zrozumienia potrzeb użytkowników, wiedzy o możliwościach/ograniczeniach technologicznych oraz umiejętności testowania wypracowanych konceptów na każdym etapie rozwoju produktu. Sukces produktu jest wynikiem współpracy zespołu z różnymi grupami interesariuszy. Podjęte podczas definiowania wymagań decyzje wpływają nie tylko na zadowolenie użytkowników, ale determinują wysiłek potrzebny do zrealizowania projektu. Nawet drobna zmiana w mockup-ie może zmienić czas trwania projektu o całe tygodnie.

W naszym wystąpieniu podzielimy się doświadczeniem zdobytym w trakcie prowadzenia projektu UsabilityTools.com. Uczestnicy wystąpienia dowiedzą się:
  • jak testować wczesne założenia
  • jak komunikować potrzeby użytkowników wewnątrz zespołu
  • czym jest minimum viable product i minimum viable research
  • co nazwaliśmy „effort centered design”
  • co zyskuje designer, gdy zrozumie kod
  • jaką władzę daje designerowi styleguide

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s