Interaktywna prezentacja dostępna pod adresem: http://naugtur.github.io/pres/ux/slides.html#/.
Warto przeklikać, chociażby ze względu na ciekawe efekty wizualne :)
Prezentację poprowadziliśmy wspólnie ze Zbyszkiem Tenerowiczem w ramach konferencji 4 Developers 2013. Opis wystąpienia poniżej.
Dobre produkty nie biorą się z „dobrze zdefiniowanych wymagań” ale z głębokiego zrozumienia potrzeb użytkowników, wiedzy o możliwościach/ograniczeniach technologicznych oraz umiejętności testowania wypracowanych konceptów na każdym etapie rozwoju produktu. Sukces produktu jest wynikiem współpracy zespołu z różnymi grupami interesariuszy. Podjęte podczas definiowania wymagań decyzje wpływają nie tylko na zadowolenie użytkowników, ale determinują wysiłek potrzebny do zrealizowania projektu. Nawet drobna zmiana w mockup-ie może zmienić czas trwania projektu o całe tygodnie.
W naszym wystąpieniu podzielimy się doświadczeniem zdobytym w trakcie prowadzenia projektu UsabilityTools.com. Uczestnicy wystąpienia dowiedzą się:
- jak testować wczesne założenia
- jak komunikować potrzeby użytkowników wewnątrz zespołu
- czym jest minimum viable product i minimum viable research
- co nazwaliśmy „effort centered design”
- co zyskuje designer, gdy zrozumie kod
- jaką władzę daje designerowi styleguide