Chcesz założyć własny startup? Popracuj jako Customer Success Expert
Pomimo tego, że świat startupów charakteryzuje się niską barierą wejścia, na pewnym etapie projektu trzeba przestać się uczyć i zacząć dowozić.
Analizując powody dla których startupy nie odnoszą sukcesu możemy wyróżnić trzy główne kategorie.
- Brak umiejętności rozmowy z klientami, niski poziom zrozumienia i reagowania na ich potrzeby
- Brak doświadczenia w sprzedaży
- Brak doświadczenia w marketingu
Więcej na ten temat: tu, tu, tu, tu i tu.
90% startupów nie odniesie sukcesu.
Masz pomysł na własny biznes i zastanawiasz się jak znaleźć się w pozostałych 10%? Moja rada: zobacz jak działają podobne biznesy od środka. Idealnym środkiem do osiągnięcia tego celu jest praca na stanowisku Customer Success Experta. Na czym to polega?
Customer Success może być uznany za nowoczesną filozofię budowania i rozwijania biznesu. Podczas gdy typowy pracownik suportu oczekuje na zgłoszenie, Customer Success Expert stara się odpowiadać na potrzeby i problemy klienta, zanim te się pojawią. Zarządzanie sukcesem klienta koncentruje się przede wszystkim na skutecznym zaangażowaniu klienta w korzystanie z produktu, przy okazji poznając od środka jak działa biznes klienta. Typowy Customer Success Expert może opiekować się nawet 300 klientami (w zależności od typu biznesu). Wiedza płynąca z takich relacji jest olbrzymia.
Customer Success Expert może zdobyć umiejętności w wielu obszarach, np.:
- Wdraża klienta w to jak działa produkt (on-boarding)
- Wspiera merytoryczne, czyli pomaga klientowi realizować projekty
- Pomaga rozwijać produktu, zbiera wymagania (requirements)
- Dba o wysoką retencję, czyli utrzymanie klienta
- Pracując blisko Sprzedaży przyczynia się do upsellów i crosselów
- Uczy się komunikować językiem wartości klienta
- Uczy się jak działa rynek, od strony: potrzeb, struktury, modeli biznesowych
Bardzo istotne jest to, że od momentu zakupu usługi to właśnie Customer Success Expert jest „właścicielem” relacji z klientem. Jest on tym samym odpowiedzialny za to, żeby klient korzystał z usługi i był zadowolony, bo przynosi mu ona wartość.
Dlatego uczy się czegoś nowego przy każdym kliencie.
Tak się składa, że UsabilityTools szuka Customer Success Experta. Jeżeli chcesz samodoskonalić się pracując w nowoczesnej firmie, nie boisz się wyzwań, „kręcą Cię” internetowe biznesy (SaaS, B2B, UX/analytics) i ludzie z nimi związani – aplikuj!