User Experience (UX) jest terminem opisującym poziom satysfakcji, jaki użytkownik osiąga dzięki interakcji z Twoim produktem lub usługą. Z biznesowego punktu widzenia dobry UX to po prostu zdrowy rozsądek. Tworzysz produkt, który zadowala użytkownika na jak największej ilości poziomów (wykres poniżej) przy jak najmniejszym koszcie.
The Elements of User Experience, Jesse James Garrett
Zapewnienie dobrego UX możliwe jest tylko wtedy, kiedy rozumiemy do jakiej grupy osób kierujemy nasze rozwiązanie. Tylko wtedy jesteśmy w stanie zidentyfikować najważniejsze potrzeby, nadać im odpowiedni priorytet oraz określić minimalny stopień w którym powinny zostać zaspokojone.
Tak mi się wydaje, a Tobie?
Niezwykle rozwinięty wpis ;)
Jak wiadomo definicji jest tyle ile osób zajmujących się tematem :)
PolubieniePolubione przez 1 osoba
To w nawiązaniu do ostatniego wpisu :) https://mozyrko.pl/2015/07/15/zwiezlosc-slowa-rodzi-szerokosc-mysli/
PolubieniePolubione przez 1 osoba
„Zapewnienie dobrego UX możliwe jest tylko wtedy, kiedy rozumiemy do jakiej grupy osób kierujemy nasze rozwiązanie.”
Zajmuję się tworzeniem aplikacji dla branży lotniczej, a przy okazji mocno się interesuję lotnictwem. Żeby lepiej zrozumieć potrzeby mojej docelowej grupy osób, zapisałem się na kurs dyspozytora lotniczego. Dostarczył mi on mnóstwo wiedzy, dzięki której wiem, na co zwracać uwagę przy projektowaniu. Polecam podobne podejście przy rozbudowanych, długoterminowych projektach. Warto poświęcić czas, żeby zrozumieć branżę, dla której robimy.
PolubieniePolubienie
Może jakiś wpis o tym jak zacząć uczyć się ux i skąd brać wiedzę. Poza artykułami i ebookiem (http://podstawyux.pl/) niewiele jest informacji o tym.
PolubieniePolubienie