„Nazywanie kształtów, kształtowanie nazw.
O znaczeniu asemantycznych skojarzeń nazw dla projektowania logo” to tytuł wystąpienia, które miałem okazję wygłosić podczas 6 Poznańskiego Forum Kognitywistycznego. Omawiałem w nim wpływ skojarzeń słownych w odniesieniu do pewnych typów figur, a wszystko to na bazie przeprowadzonych eksperymentów.
Motywacją do odpowiedniego ukierunkowania przebiegu badań była chęć stworzenia dodatkowego narzędzia wspomagającego pracę osób zajmujących się szeroko pojętą identyfikacją wizualną oraz tzw. namingiem. Na podstawie badań ankietowych oraz laboratoryjnych starano się pokazać, jak można wzbogacić ów twórczy proces wykorzystując w tym celu inherentne, współdzielone przez większość ludzi skojarzenia.
Więcej na ten temat w zbiorze tekstów pokonferencyjnych: Poznańskie Forum Kognitywistyczne. Teksty Pokonferencyjne. Nr 5. ISSN 1689-9768 (artykuł 20, str. 155), lub bezpośrednio do ściągnięcia tutaj.
Osoby zainteresowane zagadnieniem zachęcam również do zapoznania się z prezentacją z wystąpienia: Nazywanie kształtów, kształtowanie nazw – prezentacja.